سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبادل نظر در مورد لمینت دندان لیفت و لمینت مژه 2024

لمینت بهتر است یا کامپوزیت + توضیحات سمی

    نظر

در کامپوزیت های دندانی، بسته به رنگ دندان های بیمار، دندان را کوتاه می کنند و ماده ای هم رنگ روی دندان قرار می دهند و یا بسته به انتخاب بیمار، ماده ای با رنگ روشن تر روی دندان قرار می دهند. دندانپزشک از ابزارهای مخصوص و اشعه ماوراء بنفش برای درمان مواد استفاده می کند. این امکان وجود دارد.مواد مصنوعی می توانند در طول زمان تغییر رنگ دهند، تداخل رنگ کمی با رنگ های دیگر داشته باشند و تفاوت هایی در رنگ داشته باشند. در کامپوزیت ونیرها رنگ دندان ها خیلی شفاف نیست و به مرور زمان از بین می رود.


 

مقایسه کامپوزیت ها و لمینت ها از نظر رنگ پذیری




مقایسه کامپوزیت ها و لمینت ها از نظر رنگ پذیری :


لمینت های سرامیکی نسبت به روکش های مصنوعی کمتر مستعد لکه شدن وهستند.   به هر حال توصیه دندانپزشک شما این است که رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که از خوردن غذاهایی که باعث تغییر رنگ دندان می شوند خودداری کنید. هرچه از این مواد کمتر استفاده شود، کامپوزیت تغییر رنگ کمتری خواهد داشت.با این حال، در حالی که کامپوزیت احتمالاً در دراز مدت تغییر رنگ می دهد، این موضوع نگران کننده نیست و پرداخت سالانه آن را به شفافیت اولیه خود باز می گرداند. 


هم لمینت ها و هم کامپوزیت ها برای رفع زردی و بدشکلی دندان ها و طرح لبخند استفاده می شوند و در رنگ دلخواه شما از دندان مانند تا روشن و بسیار سفید موجود می باشند   هر دوی این روش ها ابتدا دندان ها، ارتباط بین دندان های فک بالا و پایین و ارتباط فک بالا و پایین با صورت انسان را در زمان معاینه بررسی می کنند و می توان درمان را برای مشتری مورد نظر انجام داد. ممکن است یک یا هر دوی این درمان ها برای بیمار انجام شود. گاهی اوقات قبل از ونیرها یا لمینت ها به درمان اولیه نیاز است، مانند جراحی تراز کردن یا لیفت لثه روی یک یا چند دندان یا تمام دندان های قابل مشاهده در لبخند.

 

 

لمینت بهتر است یا کامپوزیت + توضیحات سمی




جمع بندی :


در برخی موارد، برخی از بیماران به این ترکیب حساسیت دارند. حساسیت دندان ها در کامپوزیت ها زیاد است. لمینیت این معایب را ندارد.دندان ها پس از پرداخت کوتاهی لمینت می شوند که به مینای دندان آسیبی نمی رساند. وقتی به مطب می آیید با دندان شما قالب ها ساخته می شود و به آزمایشگاه فرستاده می شود که بیشتر کار در آنجا انجام می شود.   در این مرحله بیمار می تواند رنگ دندان مورد نظر را انتخاب کرده و حتی شکل دندان را تغییر دهد. در آزمایشگاه دندان ها را از ماده خاصی به نام سرامیک می سازند که بسیار بادوام است و پس از اتمام کار دندان های ساخته شده یکی یکی با ماده مخصوص به دندان ها چسبانده می شوند.